Na úřadu Prahy 13 se neztratíte

Návštěva úřadu by neměla být nepříjemným nebo stresujícím zážitkem. Na Praze 13 proto občanům nabízejí možnost prohlédnout si detailně prostředí úřadu, podívat se, kde si svou úřední věc vyřídí a to i s možností virtuálního procházení celé trasy.

Virtuální prohlídka představuje moderní a interaktivní formu prezentace. Jedná se o vyobrazení speciální sférické fotografie, která obsáhne celý prostor tak, jak by jej dokázalo zachytit lidské oko, kdyby se nacházelo v bodě uprostřed. Prostor v maximálním zorném úhlu 360° horizontálně a 180° vertikálně tak umožňuje vidět všechno kolem. Občané mají možnost rozhlédnout se kolem sebe, prohlížet si detaily ze všech stran, rotovat, oddalovat či přibližovat se právě tak, jako by v daném prostoru reálně byli. Celá prohlídka je doplněna kompletními kontaktními údaji zaměstnanců radnice u každého pracoviště, u kterého se návštěvník v rámci virtuální prohlídky zastaví. Tyto údaje obsahují i mailové spojení, které je aktivní a lze ho přímo užít k odeslání e-mailu.

Virtuální prohlídku je vhodné pravidelně aktualizovat

Pro virtuální prohlídku bylo vybráno řešení Google Street View. Nejdříve byly pomocí speciální stativové hlavy nafoceny podkladové fotografie tak, aby byl pokryt prostor v celém zorném poli. Fotografována byla všechna podlaží včetně střechy a okolí radnice. Poté se v počítači fotografie složily dohromady, čímž vznikla jedna velká fotografie a ta se následně, s použitím speciálních programů, převedla do formátu virtuální prohlídky vhodné pro webové stránky, doplnila se ovládacími prvky a především kontakty na zaměstnance na jednotlivých pracovištích.

Při realizaci nebyly řešeny žádné závažnější problémy. Virtuální prohlídka je však doplněna kontaktními údaji na zaměstnance a to vyžaduje pravidelnou aktualizaci jak fotografických podkladů kvůli informačním cedulkám u dveří do kanceláří, tak kontaktních údajů na zaměstnance, které jsou doplněny do virtuální prohlídky.