Ministerstvo vnitra připravilo vzdělávací program pro-klientského přístupu úřadů veřejné správy. Jeho cílem je přenastavit přístup obecních, městských, ale i státních úřadů tak, aby se více orientovaly na klienty a aktivně a přívětivě poskytovaly služby veřejné správy.

V roce 2022 probíhá pilotní projekt. Vzdělávací program se v něm dělí na tři části: 1) úvodní školení pro tajemníky obecních a městských úřadů (realizováno dne 24. 5. 2022 v Praze ve spolupráci se Sdružením tajemníků obecních a městských úřadů ČR), 2) semináře pro vedoucí úřadu a vedoucí úředníky a 3) semináře pro úředníky na tzv. front-office pracovištích.

Cílové skupiny: úředníci obcí a krajů, vedoucí úředníci a vedoucí úřadů obcí a krajů, představení a úředníci státních úřadů s front-office pracovišti (finanční správa, úřady práce, ČSSZ…).

Formát seminářů: Prezenční školení v malých skupinách s důrazem na nácvik a praxi. Seminář trvá 6 hodin. Absolventi obdrží osvědčení. Kurzy jsou zdarma.

Termíny: Semináře se konají zejména od září do prosince 2022 ve vybraných krajských městech. Aktuálně se pracuje na jejich akreditaci.

Závazná registrace a výběr termínu:

  • Pro vedoucí úřadu a vedoucí úředníky (představené): bude doplněno
  • Pro úředníky pracovišť front-office (přepážek, přímý kontakt s klienty): bude doplněno

Kontaktní osoby:

Realizátorem vzdělávacího programu je vzdělávací agentura MotivP. Kontaktní osobou pro organizační zajištění je Jan Kříž (t: 775 559 593, e: metodici@motivp.com).

logo_ILN_a_MV.PNG

Vzdělávací program je realizován v rámci projektu Hodnocení výkonu veřejné správy v ČR a doporučení pro budoucí strategický rozvoj z pohledu OECD, reg. č. GG-PDP2-001. Projekt je spolufinancovaný z tzv. Norských fondů.