Ministerstvo vnitra připravilo vzdělávací program pro-klientského přístupu úřadů veřejné správy. Jeho cílem je přenastavit přístup obecních, městských, ale i státních úřadů tak, aby se více orientovaly na klienty a aktivně a přívětivě poskytovaly služby veřejné správy.
V roce 2022 proběhl pilotní projekt. Vzdělávací program se v něm dělilo na tři části:
1) úvodní školení pro tajemníky obecních a městských úřadů (realizováno dne 24. 5. 2022 v Praze ve spolupráci se Sdružením tajemníků obecních a městských úřadů ČR),
2) semináře pro vedoucí úřadu a vedoucí úředníky,
3) semináře pro úředníky na tzv. front-office pracovištích.
Cílové skupiny: úředníci obcí a krajů, vedoucí úředníci a vedoucí úřadů obcí a krajů, představení a úředníci státních úřadů s front-office pracovišti (finanční správa, úřady práce, ČSSZ…).
Formát seminářů: Prezenční školení v malých skupinách s důrazem na nácvik a praxi. Seminář trval 6 hodin. Absolventi obdrželi osvědčení. Kurzy byly zdarma.
Termíny: Semináře se konaly zejména od září do prosince 2022 ve vybraných krajských městech.
Závazná registrace a výběr termínu:
- Pro vedoucí úřadu a vedoucí úředníky (představené): na semináře již není možné se registrovat
- Pro úředníky pracovišť front-office (přepážek, přímý kontakt s klienty): na semináře již není možné se registrovat
- Přehled termínů (PDF, 600 kB)
Kontaktní osoby:
- Mgr. DiS. Romana Hejnová, e-mail: romana.hejnova@mvcr.cz
- Mgr. Blanka Javorová, e-mail: blanka.javorova@mvcr.cz
Realizátorem vzdělávacího programu byla vzdělávací agentura MotivP.
Pilotní vzdělávací program byl již ukončen.
Vzdělávací program je realizován v rámci projektu Hodnocení výkonu veřejné správy v ČR a doporučení pro budoucí strategický rozvoj z pohledu OECD, reg. č. GG-PDP2-001. Projekt je spolufinancovaný z tzv. Norských fondů.